Alvázvédelem
A 70-es, 80-as évek óta megváltoztak az autózási szokások. Átalakuláson mentek át az autók is, de a korrózió most is támad. A merkuros időkben még egyértelmű volt, hogy megcsináltassuk az alvázvédelmet, ma már nem igazán foglalkozunk ezzel.
Mai világunkban az önhordó karosszéria van túlnyomó többségben, műszakilag tényleges alvázas autót már alig lehet fellelni, mégis alváz- és üregvédelemről esik szó. Akármit teszünk a korrózió ellen – alsó mosás, szórópalackos fújogatás – messze nem olyan hatékony, mint a professzionális korrózióvédelem.
A svéd Dinitrol az egyik legnagyobb hagyományokkal rendelkező cég. Alvázvédelmi rendszerük már több mint 40 éve elérhető Magyarországon. Mellette sok más cég is működik, de eredményesség szempontjából figyelni kell, hol végeztetjük el a korrózióvédelmet, mert nem mindegy milyen képzésű és felszereltségű partner végzi el a munkát. Csak hivatalos partnerek kapnak megfelelő technológiai leírást és képzést.
Első művelet az autó tisztítása, műanyag borítások és kerékjárati dobok levétele. Erre azért van szükség, mert a mögöttük felhalmozódott sár a korrózió melegágya. A szétrohadt részekre nincs értelme fújni, itt már karosszéria lakatosra van szükség először.
A második munkafázis, nagynyomású berendezéssel, lúgos mosószerrel való tisztítás. Utána következik a Dinitrol speciális anyagával a rozsda passziválása és eltávolítása. Ez a fázis nagyon fontos, mivel a védőréteg ezen alapul.
Száradás után következik az üregvédelem előkészítése. A technológiai rajz az adott típusra és modellre megmutatja hova kell furatot készíteni, hogy milyen szórófejjel, mekkora nyomással kell az anyagot bejuttatni. A speciális fúróval és adagolópumpával minden felület, kis szeglet megfelelő mennyiségű védőszert kap.
A továbbiakban a furatok lezárása történik formázott dugóval, amelyek üregvédő folyadékban áztak, ezáltal a dugóra tapadt védőanyag a furat peremét is védi a korróziótól.
A komplex vegyianyag a megindult korróziós nyomokat is passziválja, mivel a viszonylag híg üregvédő jól kitölt minden kis rést is. A külső felületi védőréteget az üregelés után kapja meg az autó. Ez a fedőréteg rugalmas, jól tapad és jól zár. Mechanikai behatásnak, felpattanó köveknek ellenáll. Aktív felületi oxidáció passziváló anyagot tartalmaz.
A teljes alvázvédelem két napot vesz igénybe. Tisztítás, száradás, a műanyag elemek le- és felszerelése nem pár óráig tart.
Az autó legdrágább alkatrésze a karosszéria. Érdemes rá költeni, ha hosszútávra tervez. Ennél jobb élettartam növelő befektetés nincs.
Várjuk jelentkezését kollégáinknál! Központi telefonszám: 59/321-134 18-as mellék